Günümüzdeki proaktif örnekleri de geniş geniş anlatarak sunumuna son verdi. Yazımız uzamasın diye bunların isimlerine yer verdim. Detaylı açıklamayı isimleri yazarak internetten araştırabilirsiniz.

Haftanın son dersini de ‘Başarılı Liderlik İçin Reklam Politikaları’ konu başlığı ile Mehmet Emin Kahraman verdi. 

Siyasette bu dönemde artık bire bir yüz yüze iletişim kalmamıştır. Siyasal İletişim; propaganda, dedikodu, alt üst ilişkiler, mitingler, beyin yıkama, basına haber oluşturma vb. şekilde yapılır. 

Amerika’da yapılan Sam Amca posteri ile birlikte yüz binlerce insanı gönüllü bir şekilde askere toplamıştır. Propaganda gayet sınırlı konuları temas etmelidir. Dünyada kullanılan ve kullanılmış görseller ile propagandanın nasıl kullanıldığını bizlere gösterdi. Hollywood’da propaganda amaçlı çekilen sinema filmleri olduğunu ve bunu etkin bir şekilde kullandığını belirtti. 

Ayrıca reklam türlerinden de kısa kısa örnekler vererek açıkladılar. Reklam türleri, iktidara yönelik veya muhalif gruplara yönelik yapılır. Ayrıca gizli reklam türleri negatif siyasal reklamlar sergilenmiştir. Bu reklamlar ile birlikte örnekler sunuldu. Görsellerle birlikte örnekler sergilendi. 

Afiş yapılırken özenli olunmalıdır. Afişte siyasal kahraman ön planda olmalıdır. Vatandaşlar veya başka bir şey ön plana çıkarılmaz. Ve slogana dikkat etmeliyiz. Çünkü her slogan her yerde gitmez.

Daha sonra uzunca bir görsel sunarak detaylı bir şekilde bize öğretti. Keyifli geçen bu sunumun ardından akademimizin sekizinci haftası da sona ermiş oldu. Önümüzdeki hafta son dersimiz ile akademiye veda edeceğiz. Son yazımıza bolca teşekküre yer vereceğiz. Şimdiden son yazımız da görüşmek üzere, hoşça kalın!