Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü tarafından hazırlanarak İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA)’nın desteğini almaya hak kazanan ve Türkiye'de bir ilk olan “Ruhsat Yönetiminde Esenler Modeli” projesi çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Esenler Kaymakamlığı ile Esenler Birleşik Esnaf ve Sanatkarlar Odası’nın da paydaşı olduğu ve tüm ruhsat sürecinin adrese bağlı olarak teknoloji desteğiyle yönetildiği proje kapsamında çalışmalara 15 Ekim 2015 tarihinde start verildi. Bu tarihten itibaren 12 kişilik ekiple, hafta içi her gün, "Ruhsatta Akıllı Sistem Projesi (RASİS)" çalışmaları aralıksız sürüyor.

EKİM'E KADAR TAMAMLANACAK

İSTKA’nın desteklediği en üst limit olan 1 milyon 490 bin 424 TL’lik bütçesiyle hayata geçirilen projenin hazırlık aşamaları bitmiş olup, sahada işyerlerinden verilerin toplanması ve yazılım programına entegrasyon çalışmaları başladı. Bugüne kadar Giyimkent ve Tekstilkent'teki tüm işyerleri taranarak, esnaf sicil kayıtları oluşturuldu. Ardından tüm mahallelere eş zamanlı girilerek, 3 ay gibi kısa bir sürede esnaf taramasının bitirilmesi hedefleniyor. Proje bu yılın Ekim ayına kadar tamamlanacak. Böylece Esenler'deki işyerlerine ait tüm veriler kayıt altında tutulacak ve tek bir çatı altında toplanmış olacak. Projenin diğer yerel yönetimlere örnek olması ve kısa sürede model olması bekleniyor.

PROJE NELER SAĞLAYACAK?  

- Esenler’deki işyerlerine ait veriler bir çatı altında toplanacak. 
- Vatandaşın; işlem talebi ve şikâyetlerini hızlı ve direkt olarak iletebilecek ve ivedi çözümler üretilecek.
- Vatandaşın ilk müracaatında işyerinin uygunluğuna sistemden anında karar verilebilmesi ve maddi kaybın önlenmesi sağlanacak.
- Geliştirilecek yazılım sistemi ile tüm süreçlerin yönetilmesi, takibi ve raporlanmaları yapılacak.
- Belediye birimleri ve kamu kurumları arasında entegrasyon sağlanacak.
- İş yerlerindeki esnafa değişken numara verilerek süreç takibi T.C. ve Vergi No su ile uyumlu esnaf takibi ve sicili oluşturulacak. 
- İnternetten müracaat alınarak esnafla SMS ve e-posta iletişim alt yapısı kurulacak. 
- Her bir iş için yatay ve dikey sağlıklı raporlar hazırlanarak süreç iyileştirilmeler yapılacak.
- Her bir çalışan personel için iş ve rol bazında raporlar alınarak süreç takibi yapılacak.
- Mobil işyeri denetimleri ile şikayetler, kontroller, yangın ve güvenlik önlemleri ile hijyen kriterleri daha etkin kullanılacak. 
- Esnaf ve sektörlere yönelik danışma birimi oluşturulacak. 
- Hizmet veren ve mal satan esnafın kalitesi geliştirilecek ve aralarında iletişim ağı oluşturulacak.