Reklamcılık sektörü bu trende adapte olarak işletmelere yeni yöntemlere ilişkin profesyonel hizmet sağlıyor ve interneti bir reklam aracı olarak kullanımını kolaylaştırıyor. Sosyal medya bir araç olarak işletmelerin ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmanın çok güzel bir alanı haline geldi ve Instagram da görselliğiyle işletmelerin kendi reklamını yapmaları için en uygun platformlardan birisidir.

Bu yazıda, reklamını Instagram üzerinden yapan ve yapmak isteyen işletmelere önerilerde bulunacağız ve hizmetlerini en iyi şekilde nasıl sunacaklarını anlatacağız.

Görselliği Etkin Kullanın

Her işletme sahibinin Instagram hesabını yönetirken dikkat etmesi gereken püf noktalar vardır ve çekilen fotoğrafların kalitesi de sayfanın takipçi sayısını ve işletmeye olan ilgiyi arttıran bir unsurlardan birisidir.

Restoran işleten birisi Instagram'daki sayfada restoranın farklı açılardan çekilmiş görüntülerini paylaşmalı, mekanın atmosferini en iyi yansıtan görselleri öne çıkarmalıdır. Sunulan yemeklerin neler olduğu mutlaka değişik perspektiflerden çekilerek sayfaya konulmalıdır. Bu fotoğrafların mümkün olduğunca doğal bir ortamda çekilmesi gerektiği hatırda olmalıdır.

Yapay bir şekilde çekilmiş, popüler restoranların sayfalarından alınmış yiyecek ve içecekler müşteri üzerinde olumlu bir etki bırakmayacaktır.

Kampanyaları Duyurmak İçin Farklı Yöntemler Kullanın

Ürün ya da hizmetlerle ilgili her işletme elbette belirli dönemlerde indirimlere gider. Bu indirimleri halka duyurmak için mümkün olduğunca etkili fotoğraflar ve yazılar kullanılmalı, yazıların boyutu iyi ayarlanmalı ve indirim tarihleri ve kampanya detayları mutlaka sayfada duyurulmalıdır.

Örnek olarak, her cumartesi fasıl gecesi veren bir restoran o gün rezervasyonları arttırmak istiyorsa bir hafta öncesinden duyurularına başlamalı ve rezervasyonları almalıdır. Fasıl gecesinde müşterilere verilecek menü hakkında bilgiler, varsa ikramlar, gelecek sanatçılar hakkında tüm bilgiler fotoğraflarla duyurulmalıdır.

Videoların İçeriğine Özen Gösterin

Instagram fotoğrafların yanında kısa videoların da kullanıldığı bir sosyal medya platformudur. Burada işletmenin faaliyetleri mümkün olduğunca az ancak etkili sözlerle hedef kitleye aktarılmalıdır. Örnek olarak, işletmenin belirli günlerde yaptığı etkinlikler, indirimler gibi özel durumlar muhakkak videolarda yer almalıdır. Yılbaşı, bayram gibi özel günlerde çekilen videolar o günlere hazırlık yapan kişileri de işletmenin hizmetinden faydalanmaya yönlendirecektir. Videolarda alt yazı kullanılarak görselin akılda kalmasını sağlayan bir unsur olabilir.

Hikayeleştirilen Anları Kullanın

Bir mağazanın, bir restoranın ya da kafenin belirli günlerde müşteri yoğunluğu bulunur. Bu anlarda çekilen güzel videolar mutlaka story bölümünde kullanılmalıdır. Mekanda bulunan ve hizmetlerden faydalanan müşterilerin o andaki yorumları videolarda kullanılabilir. Bu şekilde işletmenin hizmeti insanlar arasında duyulacaktır.

Profesyonel Hizmet Almanın Önemi

İşletmeler eğer iş yoğunluğundan dolayı Instagram sayfasını yönetme zamanı bulamıyorlar ya da daha kısa sürede daha fazla müşteriye ulaşmak istiyorlarsa bu işi profesyonel ellere bırakabilirler.

Sosyal medya yönetimini bilen kişiler aşağıdaki konularda destek sağlayabilir:

  • Instagram sayfasını sürekli güncel tutar,
  • Müşterilerin yorumlarını değerlendirebilir,
  • Fotoğraf ve video çekimi yapabilir.

Yukarıda belirtilen konularda profesyonel hizmet veren reklamcılar halkla ilişkiler açısından etkili yöntemleri bildiğinden ve bu işten para kazandığından olması gereken tüm hizmetleri daha kısa sürede işletmenin Instagram sayfasına taşıyabilir.

Instagram işletme hesabını öne çıkaran unsurlardan biri olarak da bizzat Instagram üzerinden reklam paylaşan sayfalarla anlaşmaktır. Bu şekilde işletmenin markası ve hizmetleri daha fazla kişiye yayılma imkanı bulacaktır. Instagram üzerinden hizmet veren reklam firmaları sayfanızın tanıtımını hikayelerde ya da bizzat kendi sayfasından duyurarak işletmenizin tanıtımını yapar.

Farklı Olduğunuzu Hissettirin

Crovuİşletmeler eğer piyasada tutunmak ve karlarını arttırmak istiyorlarsa ürün ve hizmetlerinin diğer işletmelerden hangi yönlerden farklı olduğunu Instagram sayfasında anlatabilmelidir. Kimi işletmeler ürünlerin doğallığına, kalitesine, ekonomik olmasına vurgu yaparken kimi müşteriler belli bir kesime hitap ettiğine vurgu yapabilir. Bu açıdan, işletmeler ürün ya da hizmetlerinin öne çıkan yönünü sayfalarında sürekli olarak belirterek reklamlarını bu yöne kanalize etmelidir.

Hedef Kitleye Göre Sayfanızı Tasarlayın

İşletmelerin ürünleri birçok farklı kesime hitap edebilir ya da yalnızca belli bir kitleye hitap ediyor olabilir. Örnek olarak çocuklara yönelik ürünlere sahip bir işletmenin Instagram sayfasının oldukça renkli olması önemlidir. Çocukların seveceği oyuncaklar, kahramanlar sayfada yer alarak ebeveynlerin rahatlıkla çocuklarına satın alabileceği ürünler olduğu anlatılmalıdır.

Hedef kitlenin tanınması işletmenin piyasa başarısını etkileyen en önemli unsurlardan birisidir. Aksi durumda, kar oranı oldukça düşük bir işletme olarak piyasada geri kalınacaktır. Kafe işleten birisinin hedef kitle olarak gençleri belirlediğini varsayarsak, kafede sunulan hizmetlerin de gençlere yönelik olarak düzenlenmesi gerekir.

İnternet imkanı, farklı tatlı ve pastalar, yemek çeşitleri gibi kafede sunulan her hizmet ayrı ayrı vurgulanmalıdır. Bu şekilde kafeye gelen herkes kendisine sunulacak hizmetleri önceden bilerek gelecek, belki fiyat kıyaslaması yapacaktır.

Diğer yandan, işletme Instagram sayfasında tüm bilgilerini açık bir şekilde yazmalıdır. İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde hizmet veren işletmeler ulaşıma yönelik tüm bilgileri hesabında belirtmeli ve mümkünse haritalardan faydalanmak için de müşterileri yönlendirmelidir.

Ulaşım bir işletme için çok önemli bir unsurdur ve herkes bir ürünü ya da hizmeti satın almak için çok uzun bir yola katlanmak istemez. Bu açıdan işletmeler öncesinde adres ve telefon numarası gibi bilgileri sayfasında bulundurmalıdır.