Dünya çapında 220 milyon aboneye sahip Netflix; Apple TV, Disney Plus ve Amazon Prime Video gibi rakip platformlarla rekabette zorlanıyor. İnternet vasıtasıyla film, dizi film ve belgesel seyretme imkânı sunan Netflix çalışan sayısında yine tenkisat kararı alırken, 300 kişi daha işini kaybedecek.

Nisan ayında 200 bin abone kaybeden ve mayısta 150 çalışanını işine son veren firmanın temmuz ayına kadar 2 milyon abone daha kaybedebileceği düşünülüyor.

Netflix tarafından yapılan açıklamada, “İşe önemli ölçüde yatırım yapmaya devam ederken, bu ayarlamaları daha yavaş gelir büyümemize paralel olarak maliyetlerimizin artması için yaptık.” denildi.

Reklamsız dizi film keyfi sonlanıyor

Netflix Genel Müdürü Ted Sarandos, Netflix’in uygun fiyat isteyen kitlelere hitap etmek için yeni reklam ortaklıkları için birçok şirketle görüştüğünü söyleyerek, “Bildiğiniz gibi Netflix’e reklam eklemiyoruz. Daha düşük bir fiyat istiyorum ve reklam seyredeceğin diyen insanlar için bir reklam katmanı ekliyoruz.” dedi. Netflix, Türkiye için üyelik ücretlerinde artışa gittimişti ve Buna göre daha önce 26,99 TL olan temel paket 37,99 TL, daha önce 40,99 TL olan standart paket 57,99 TL, daha önce 54,99 TL olan özel paket üyeliği ise 77,99 TL olmuştu ve bunun üzerine gelen popüler dizilerin kaldırılmasından sonra  bir çok kişi hesaplarını iptal etmişti ve netflix reklamlı versiyonun güzel bir çözüm olabileceğini düşündü.