Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu’nun 1915 Çanakkale Köprüsü’nü de kapsayan 101 Km’lik Malkara – Çanakkale kesiminde yüzde 62.5’lik fiziki gerçekleşme sağlandığını belirten Bakan Karaismailoğlu, projenin tamamlanması ile toplam yıllık zaman tasarruf tutarının 465 milyon lirayı, akaryakıt tasarruf tutarının da 102 milyon lirayı bulacağını belirtti. Bakan Karaismailoğlu, “Vatandaşlarımız projemiz ile zaman ve akaryakıttan yıllık toplam 567 Milyon lira tasarruf sağlayacak” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, çalışmaları kesintisiz devam eden Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesinin; 88 km’si otoyol, 13 km’si bağlantı yolu olmak üzere 101 km uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Kesiminde ve bu kesim kapsamında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde yüzde 62,5’lik fiziksel gerçekleşme sağlandığını belirtti.

TÜRKİYE’NİN ÖNCÜLÜK ETTİĞİ “ORTA KORİDOR” GİRİŞİMİNİN BİR PARÇASI OLACAK 

Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’nin ulusal kalkınma hamlesi doğrultusunda hayata geçirilen yatırımın en önemli ayağı olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ilklerin projesi olduğunu ifade ederek, 2 bin 23 metre orta açıklık, 770’er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle, Çanakkale Boğazı’nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olacağının bilgisini verdi.

Bakan Karaismailoğlu, projenin tarihi İpek Yolunu canlandırarak ‘Bir Kuşak Bir Yol Projesi’ kapsamında, Türkiye’nin öncülük ettiği ‘Orta Koridor’ girişiminin bir parçası olacağını ve Pekin’den Londra’ya kesintisiz ticaret yolu oluşturma hedefine doğrudan katkı sunacağını söyledi.