ERDOĞAN'IN TALİMATIYLA BAŞLAMIŞTI

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Türkiye’nin yerli tramvaylar ile yerli ve milli üretim hamlesine önemli katkı sağlıyor. İBB şirketlerinden Ulaşım AŞ., 2014 yılında üretimine başlanan 'İstanbul Tramvayı'nın bugün 18'incisini raylarla buluşturdu. Her biri yaklaşık 5 milyon lira maliyetle üretilen yerli tramvaylarla, İBB’nin 18 tramvayın ithalatı için ödeyeceği 90 milyon lirayı kasada bıraktı.

İBB'nin hem yurt dışına bağımlılığını azaltmak hem de maliyetleri düşürmek amacıyla tasarladığı yerli tramvay projesi, 20 yıl önce dönemin İBB Başkanı, bugünün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla başladı. O yıllarda 250 dolara ithal edilen tramvay tutamaçları İstanbul'da 1 dolar maliyetle üretildi. Ardından yerli üretim yedek parçaların imal edilmesiyle devam eden proje bugün tasarım ve yazılım yönüyle tamamen yerli hale geldi.

HEDEF Netspor TAMAMEN YERLİ METRO ARAÇLARI

Hafif metro ve tramvay olarak kullanıma uygun olarak tamamen yerli üretim 'İstanbul Tramvayı' projesi için 1 yılda 18 tramvay hedefi kondu. Türk mühendis ve teknik elemanlardan oluşan 45 kişiden oluşan uzman ekibin ürettiği ilk tramvay, 2014 yılında raylara inerek Topkapı-Habipler tramvay hattında hizmet vermeye başladı. Projen son ayağını oluşturan 18’inci tramvay ise geçtiğimiz günlerde raylarla buluştu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yakın zamanda İstanbul’da kullanılan tüm metro ve tramvay araçlarını yerli olarak üretmeyi ve ihracat yapmayı planlıyor.

TASARIMDA TÜRK-İSLAM KÜLTÜRÜ İMZASI

İstanbul şartlarına uygun olarak özel üretilen tramvaylar Türk-İslam kültüründen izler taşıyor. Aralarda ön gömülmüş lale figürü ve altın rengi geleneksel motifler dikkat çekiyor. İç tasarımda ise lale desenli koltuklar, mihrabı andıran tutamaç tepeleri, saray girişinden esinlenilen geniş kapılar, kılıç ve sancak çubuğunu birleştiren camlar tercih edildi.