Muhammed Şimşek/ Diriliş Postası

Günümüzde bebeklik evresinin hemen ardından bilgisayar ve sanal ortamdaki oyunlarla tanışan çocukların psikolojisi korku, şiddet ve cinsellik objeleriyle dolduruluyor. Anne ve baba kontrolü olmadığı takdirde boş vakitlerinin neredeyse tamamını bilgisayar başında geçiren genç zihinleri ise bu oyunlarda uçuruma götüren tehlikeler bekliyor.


Farkında olmadan sanal evrende oluşturdukları doğaüstü güçlere sahip kimlik ve karakterlere büründürülen ve şeytani öğelerle bağ kurdurulan çocukların, İslam’a ait kutsal sembolleri aşağılaması istenerek onlara puan kazandırılıyor.
Bazı oyunlarda ise güven, hak ve adalet gibi insani erdemler ortadan kaldırılarak birer azılı kullanıcıya dönüştürülen çocukların, toplumsal hayatı tehdit eden öldürme, yaralama, gasp, hırsızlık ve tecavüz gibi pek çok suçu gözünü kırpmadan rahatlıkla işlemesi sağlanıyor.

Her yıl milyar dolarlık bütçelerin ayrıldığı bir sektöre dönüşen dijital oyunların senaryolarını reklam veren sermaye sahipleri belirliyor. Senaryoların pek çoğunda İslami değerler subliminal mesajlarla aşağılanırken özellikle çocukların ruh dünyasında büyük yaralar açılıyor.


Dijital oyunlar üzerinden kara propagandanın nasıl yapıldığı ve kullanıcıların bu oyunları oynarken ne tür zararlı içeriklerle karşılaşabileceğine dair sorularımızı tamamen yerli ve milli bir dijital oyun firması olan Fes Stüdyo Kurucusu Fatih Gezen’e sorduk.

Dijital oyunların “İslamofobi” tehlikesini büyüttüğünü söyleyebilir miyiz?
Tabii ki. Bazı oyunlarda İslamofobik içerikler çok rahat kullanılıyor, ayrıca savaş oyunlarında terörist taraf hep Müslümanlar olduğu için, çocuk ve gençlerin kafasında subliminal olarak Müslümanlar hep terörist olarak kalıyor.

İslami objeler dijital oyunların dünyasında nasıl yer buluyor?

Örneğin Devil May Cry 3 oyununda şeytani bir kulenin kapısı birebir olarak Kâbe kapısı olarak yapılmış. Veya Resident Evil 4 oyununda, tuzağa uğradığınız ve kaçmaya çalıştığınız yerin kapısı Mescid-i Nebevi’nin kapısının üzerine bir logo koyularak yapılmış.

Kutsal objelerin karalanması çocukların zihin dünyasına nasıl izler bırakıyor?

Çocuklar bu içeriklere subliminal olarak maruz kaldıkları için, bu içerikler onların bilinçaltlarına yerleşiyor ve bu objelerle bir daha karşılaştıklarında akıllarına subliminal mesajdaki içerik geliyor.

Oyunlar üzerinden ülkelere ve tarihi gerçekliklerine dair algının yönlendirildiği söylenebilir mi? 

Tabii ki. Mesela yeni çıkan Battlefield 1 oyununda Anzaklar ve Lawrence olarak oynuyorsunuz. Lawrence bölümünde Osmanlı’nın Arapların başındaki zalim ve baskıcı olduğunu, teknolojiyle onları ezmeye çalıştığını, toplar, tüfekler ve toplu tanklar ile Osmanlı’nın saldırdığını, Arapların ise yalnızca at üstünde tüfekle savaştığını, Lawrence’ın ise yalnız bir İngiliz subayı olarak onlara yardım ettiğinden bahsediyor. Sonunda ise durumu kurtarmak için, Lawrence tartışmalı bir karakter diyor.

İslam coğrafyasının geri kalmış ve ilkel gösterildiği doğru mu?

Tabii ki. Savaş oyunlarının çoğu İslam coğrafyasında gösteriliyor. Buralardaki şehirler ise hep yıkılmış, moloz ve geri kalmış olarak gösteriliyor. Yani düşündüğünüz zaman, bir Arap şehri hayal ettiğinizde, aklınıza hep yıkık dökük bir şehir geliyor.

Geçmişle mukayese ettiğinizde son yıllarda dijital oyunlardaki bu tarz içerikler artış gösterdi mi?

Tabii ki. Devletler oyunları bir silah olarak görüyor. Düşman oldukları ülkeleri, önce oyunlarla nesillerin zihninde yıkmaya çalışıyor. Zaten sonrasında da bu olayları gerçekleştirmeye çalışıyorlar. Şu anda da batının gözünde İslam coğrafyası düşman görüldüğü için, bu tarz içerikler giderek artıyor.

Dijital oyunlar başka ne tür zararlı unsurlar içeriyor?

Şiddet unsuru artık oyunlarda normal bir şey haline geldi. Son dönemde, bilhassa profesyonel diyebileceğimiz (Bilgisayar ve Konsol oyunları) oyunlarda ciddi manada cinsel unsurlar içermeye başladı.

Hangi oyunlarda şiddet ve cinsellik içerikleri nasıl kullanılıyor?

Akla ilk gelecek örnek olarak bakarsak GTA serisi oyunlarda şiddet ve cinsellik içerikleri ciddi manada kullanılıyor. Oyunda uygunsuz mekânlara girip çıkabiliyorsunuz ve bu oyun internet kafelerde çocuklar tarafından rahatça ve çokça oynanıyor. Keza, uç örneklerden gidecek olursak, bu sene 2. oyunu çıkan Watch Dogs oyununda da ciddi manada cinsellik içerikleri bulunmakta. Mesela bir bölümde, uygunsuz bir mekâna girip çıkmanız gerekiyor. Cihaz hack’lemeye dayalı bu oyunda insanların ev kameralarını hack’leyip, uygunsuz hallerini görebiliyorsunuz.

Guitar Hero-3


Karakterler Allah lafzı üzerinde şarkı söylüyor

Oyun, eş zamanlı olarak notalara basma yeteneği üzerine kurulu, müzik enstrümanı çalma oyunudur. Oyun, türünde rakipsiz ve ülkemizde de oldukça popülerdir. Yapımcı şirketin geliri 3 milyar dolar seviyesindedir. ABD menşeli oyunda; gitar çalan ve şarkı söyleyen karakterlerin üzerinde durduğu zeminde, Arapça “ALLAH” ibaresi yazmaktadır.

Call Of Duty



Klozetin üzerine Hadis-i Şerif ile bezeli çerçeve asıldı

Dünyanın gelmiş geçmiş en büyük oyun serisi haline gelen Call Of Duty’de harabe bir evin tuvaletinde, kirli bir klozetin tam üstünde hadis-i şerif ile bezeli olan bir çerçeve asılı olduğu tespit edildi. Oyunda; Müslümanlar ellerindeki teknolojiyi dünyanın geleceğine tehdit olarak kullanırken serinin Black Ops 2 ve Medal Of Honor: Warfighter versiyonlarında Pakistan ve Afganistan halkları terörist olarak lanse ediliyor.

Counter Strike



Teröristler vurulduğu sırada “Allahu Ekber” diye bağırıyor

Dünyaca ünlü asker terörist çatışmasına dayalı keskin nişancı oyunu Counter Strike’da teröristler yaralanırken ya da ölürken ‘Allahu Ekber’ ve ‘La ilahe illallah’ çığlıkları atıyordu.
İslam dünyasının yoğun tepkisi üzerine oyun kurucular tarafından oyuna güncelleme getirilerek ses efektleri oyundan çıkarıldı…