Pendik Belediyesi,  karla mücadele kapsamında 140 personel ve 51 araçla hizmet verecek kriz masası kurdu. 

Kış aylarında özellikle kar yağışı nedeniyle yaşanabilecek olumsuzluklara karşı hazırlıklarını tamamlayan Pendik Belediyesi ekipleri,   AKOM’da  24 saat görev yapacak şekilde şimdiden Kriz Masasını oluşturdu.   140 personel ve 50’den fazla araç Pendik’te karla mücadele çalışmalarında görev yapacak. 
Pendik Belediyesi, her an kapıda olan kar yağışının hayatı olumsuz etkilememesi için Güllübağlar Afet Koordinasyon Merkezi’nde dört müdürlüğün görev aldığı  Kriz Masası kurdu. Pendik, 7 bölgeye ayrılarak görev yapacak ekipler belirlendi. Her bölgede trafik yoğunluğu olan cadde ve sokakların,   öncelikli olarak tuzlanması gereken yerlerin planlaması yapılarak en kısa sürede müdahale edilebilecek şekilde strateji hazırlandı.
20 ekip görev yapacak 
 AKOM’dan koordine edilecek  karla mücadele çalışmalarında Fen İşleri  Müdürlüğü, Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü, Strateji Müdürlüğü ve Zabıta Müdürlüğü ekipleri  işbirliği içinde çalışacak.  30 kişilik idari personel ve 110  saha personelinin görev alacağı  çalışmalar 20 ekip halinde kesintisiz olarak yürütülecek. 
Güçlü Tulipbet araç filosu
Araç filosunu geçtiğimiz yıl güçlendiren Pendik Belediyesi, bu  yıl 5 adet kar küreme ve tuzlama aracı, 2 adet tuzlama robotu, 9 adet iş makinası, 2 adet greyder, 1 solüsyon tankı, 17 adet kamyon, 11 adet binek kamyonet, 4 eksvator ile ilçenin cadde ve sokaklarında görev yapacak.  

Bin ton tuz stoklandı
Fen işleri Müdürlüğü, karla mücadele kapsamında  AKOM’da  bin ton tuz stokladı. 2 bin 500 çuval  tuz, vatandaşların ve araçların ulaşımında aksama yaşanmaması için kullanılacak. Ekipler,  İBB ile koordineli olarak ana arterler, İETT, minibüs, toplu taşıma güzergahları, cadde niteliği taşıyan sokaklar, okul, camii, hastane, park, Yüksek Hızlı Tren bağlantı güzergahları, sağlık ocakları, alt ve üst geçitlerde kar ve buzlanmaya karşı hizmet verecek.  

Vatandaşlarla kesintisiz 
iletişim 
Vatandaşların taleplerinin karşılanması amacıyla belediyeye 444 81 80 numaralı çağrı merkezi veya sosyal medya aracılığı ile gelen talepler  doğrudan AKOM merkezine iletilecek. Buradan arazideki ekipler yönlendirilerek sorunların en kısa sürede çözülmesi sağlanacak.