Neoklasik müziğin temsilcilerinden olan Türk müzisyen Büşra Kayıkçı'nın tekli albümü "Bring the Light", merkezi Berlin’de bulunan köklü Alman klasik müzik plak şirketi Deutsche Grammophon etiketiyle sanatseverlerin beğenisine sunuldu.

Klasik müzik endüstrisinde 123 yıllık tarihe sahip hayatta kalan en eski plak şirketi Deutsche Grammophon'un Project XII kapsamında hazırladığı kolektif albüm projesinin parçası olan neoklasik müziğin genç temsilcilerinden Büşra Kayıkçı, yılsonunda piyasaya sunulacak plakta yeni özgün eseriyle yer aldı.

Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasında yer alan Büşra Kayıkçı'nın tekli albümü "Bring the Light” dünyaca ünlü Deutsche Grammophon etiketiyle dinleyicileriyle buluştu.

BU ALANDA İLK TÜRK

Kayıkçı, aralarında Moby, Sting, Max Richter, Vikingur Olafsson, Krystian Zimerman'ın bulunduğu DG Classics'te albümü olan ilk Türk müzisyen olarak tarihe geçti.

Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasında yer alan Büşra Kayıkçı, Türkiye'de de İKSV ve Zorlu sahnelerinde konser verdi. Kayıkçı, geçtiğimiz Eylül ayında 27. İstanbul Caz Festivali kapsamında, genç caz finalisti olarak, ilk kez kendi özgün eserleriyle sahne aldı.

Türk müzisyen Büşra Kayıkçı, Deutsche Grammophon Classics'te albümü bulunan ilk Türk müzisyen oldu.

PİYANİST, BALERİN, RESSAM VE MİMAR

Çocukluğundan itibaren piyano, bale ve resim alanında eğitim alan Kayıkçı, mimarlık fakültesinde tamamladığı lisans eğitiminin ardından kompozisyon çalışmalarına başladı.

Neoklasik müziğin Türkiye’deki genç temsilcilerinden olan Büşra Kayıkçı çocuk yaştan itibaren piyano, bale ve resim alanında eğitimler aldı. Mimarlık fakültesinde aldığı lisans eğitiminin ardından ise tasarımcı kimliğinin verdiği ilhamı piyano eğitimiyle birleştirerek kompozisyon çalışmalarına başladı.

Minimalist ve neoklasik ve ambient tarzda 9 eserden oluşan çıkış albümü "Eskizler"i 2019'da bağımsız olarak yayımlayan Kayıkçı, ikinci albümü "Tuna"yı geçen yıl piyano tasarımcısı David Klavins'in daveti üzerine Macaristan'daki atölyesinde Architizer ödüllü Nils Frahm için özel olarak üretilen "Una Corda" isimli piyanoda kaydetti.

Kayıkçı'nın diğer bir teklisi olan "Doğum" ise geçen sonbaharda New York Theatre Ballet dans okulunun modern dans gösterisinde kullanıldı. İş birliği, The New York Times gazetesinde yer aldı. Kayıkçı'nın Galata'dan esinlenerek yazdığı "Kuledibi no. 1" isimli çalışması ise The Wall Street Journal'de yayımlanan İstanbul temalı bir makalede müzik önerileri arasında yer aldı.