HABER: EBRU OKANLAR

Birçok ülkede çok daha önceki yıllarda kurulan turizm geliştirme ajansları, ülkemizde 2019 yılında kuruldu. Buna karşın; pandemi ve Karadeniz’deki krize rağmen gerek turist sayısı, gerekse de gelirlerde rakiplerine göre daha düşük kayıpla atlattı.

Turizmde en büyük gelir kaynağımızı yüzde 62 ile birleşik tesisler ve konaklama tesisleri oluştururken, onun arkasından yüzde 19 ile devlet katkısı geliyor. Bakanlık tarafından başlatılan TGA projesinin başarılı olmasının başlıca nedenleri; Gelişmelerin anlık takibi, hızlık ve esnek karar alabilmesi, profesyonel ekip, bağımsız yapı ve sektör, devlet birlikteliği.

TGA’nın stratejileri

TGA’nın stratejilerini şu şekilde sıraladı: THY’nin uçtuğu tüm destinasyonları pazar olarak konumlandırarak pazar çeşitliliği yaratmak. Destinasyon ve tema markalarıyla ürün çeşitliliği yaratmak. Turizmi 81 ile yaymak. Krizlere her zaman hazırlıklı olmak. Turist sayısını arttırmak. Ortalama gecelik harcama miktarını arttırmak.

Bilinirliği de arttırmak isteyen bakanlık, CNN INTERNATIONAL, BBC WORLD NEWS, ALJAZEERA gibi global kanallarla kampanyalar yaptı.

Dijital platform kuruldu

Go Türkiye ismi ile kurulan platformda; 10 farklı dil seçeneği, bin 560 sayfa içerik, 51 turizm ürünü ve teması gibi özellikler barındırıyor. Bu yıl 75,6 milyon ziyaretçisi olan platformda hedef 200 milyon ziyaretçi. Ayrıca Go Türkiye, instagram takipçilerinde sırasıyla Avustralya, Dubai ve Kanada’dan sonra 1.7 milyon ile dördüncü sırada.

Michelin Rehberi tarafından 2022 yılında yapılan listede İstanbul, gastronomi turizminde 38. sırada yer aldı.