Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Apple, satış sonrası hizmetlerinin kalitesini garanti altına almak istiyor. Şirket, bu kapsamda ilk olarak 2019 yılında Bağımsız Onarım Sağlayıcısı Programı adında yeni bir çalışmayı da ABD için başlatmıştı ve şimdi program dünya genelinde genişletiliyor.

Web sitesinde yeni bir açıklama paylaşan Apple, özellikle garanti dışı tamir hizmeti veren işletmelere hitap eden Bağımsız Onarım Sağlayıcısı Programı'nı Türkiye dahil pek çok ülke için genişleteceğini duyurdu.

Apple, ABD çapında başlayan programın diğer ülkelere de zaman içerisinde yayılacağını belirtti. Aradan geçen 2 yılın ardından şirket bugün programın daha da büyüyeceğini duyurdu. Önceki bir duyuruda Kanada ve Avrupa‘ya ulaşan programa yeni ülkeler dahil oldu.

KATILIM ÜCRETSİZ

Apple tüm dünyaya yaydığı programı, üçüncü şahıs mağazalarının Yetkili Servis Sağlayıcıları ile aynı kaynaklara sahip olarak, iPhone‘larda ve diğer cihazlarda ortak garanti dışı onarımları tamamlaması için bir yol olarak tanıtıyor.

Programa katılmak ücretsiz ancak mağazaların Apple sertifikalı bir teknisyenin her türlü onarımı yapacağını garanti etmesini gerekiyor. Ayrıca programın parçası olan mağazalar için sertifika sınavı ücretsiz ve çevrimiçi olarak alınabiliyor.

Apple tarafından yapılan açıklamaya göre Bağımsız Onarım Sağlayıcısı Programı, bu haftanın ilerleyen günlerinden itibaren aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 39 ülkeye genişleyecek. Apple’ın nihai hedefi ise programı 200’ün üzerinde ülkede hizmet verir hale getirmek.

BAĞIMSIZ ONARIM SAĞLAYICISI PROGRAMI NEDİR?

Apple tarafından belirtilen temel kriterleri karşılayan tüm tamircilerin ücretsiz bir şekilde başvurabileceği Bağımsız Onarım Sağlayıcısı Programı, Apple müşterilerine Apple yetkili servisleri dışında da belli bir kalitede hizmet almayı garanti etmeyi amaçlıyor. Bu nedenle Bağımsız Onarım Sağlayıcısı Programı dahilinde tamircilerin, ürünlerin Apple onaylı bir teknisyen tarafından tamir edileceğini garanti etmesi gerekiyor.

Bağımsız Onarım Sağlayıcısı Programı, daha çok Apple ürünlerine garanti dışı tamir hizmeti sunan işletmelere hitap ediyor. Bu işletmeler, programa katılmaları halinde iPhone ve Mac’lerin garanti dışı tamiri için Apple’ın orijinal parçalarına, araçlarına, eğitimine, kılavuzlarına ve diğer kaynaklarına erişebiliyorlar. İşletmelere sunulan en önemli avantajlardan biride, Apple ürünlerinin orijinal parçalarına Apple yetkili servisleri ile aynı fiyattan erişebilmek olacak.

Apple tarafından şart koşulan kriterleri karşılayan tüm işletmeler, Bağımsız Onarım Sağlayıcısı Programı’na ücretsiz bir şekilde başvurabilecekler.

HANGİ ÜLKELERDE HİZMET VERECEK?

Bu haftanın ilerleyen günleri itibarıyla başta Türkiye olmak üzere, Afganistan, Avustralya, Bangladeş, Butan, Brezilya, Brunei, Darussalam, Kamboçya, Cook Adaları, Fiji, Guam, Hong Kong, Hindistan, Endonezya, Japonya, Güney Kore, Laos, Makao, Malezya, Maldivler, Moğolistan, Myanmar, Nepal, Yeni Zelanda, Pakistan, Papua Yeni Gine, Filipinler, Rusya, Suudi Arabistan, Singapur, Güney Afrika, Sri Lanka, Tayvan, Tayland, Tonga, Birleşik Arap Emirlikleri, Vanuatu ve Vietnam’da hizmet vermeye başlayacak.