Ülkemizin en önemli problemlerinden birisi trafik kazalarıdır. Her yıl bir ilimizdeki insan kadar kişiyi trafikte kurban ediyoruz. Konu üzerinde tartışma ve katkılar sunan bir okuyucumun yardımı ile bu ciddi sorunu gündeme taşımak istiyorum. Konuyu küçümsememek ve değersiz bulmamak gerekiyor. Çünkü “ateş düştüğü yeri yakar” demiş atalarımız. Her yıl binlerce insanımızın başına gelen kazalar Allah korusun bizim de başımıza gelebilir. Bu konuda diğer başarılı icraatları ile daima dua ettiğim İçişleri Bakanımızdan konuya daha çok ilgi göstermesini istirham ediyorum. Son Kurban Bayramını akraba ziyaretleri nedeniyle İsviçre’de geçirdim. Denizcilik mesleğim sayesinde de bir çok Avrupa kentini gezmek görmek imkanım da olmuştu. Bu nedenle Batı Avrupa ülkelerinin ülkemizden bir hayli gelişmiş olan trafik kuralları uygulamanın ne derece önemli olduğunu bizzat görmüş bulunuyorum. Herkesi ilgilendiren ve kanamakta olan bu acil yaraya çözüm getirmek amacı ile okuyucularımın da ilgi göstermesini beklerim. Emniyet Genel Müdürlüğünden gelen telefon mesajında “Ölümle sonuçlanan her 3 trafik kazasından birisinin aşırı hızdan kaynaklandığını biliyor musunuz?” diye uyarı bulunmaktadır. Yani sürücüler uyarılmaktadır. Madem her 3 trafik kazasından 1’inin suçlusu hız ve sürücülerse, diğer 2’sinin suçlusu kimdir? İşte bu soruya özellikle duble yolların teknik yeterliliği konusu üstünde durarak cevap arayacağız. Çünkü sürücü eğitiminin ayrı bir başlıkta değerlendirilmesi gerektiğine inanıyorum. Özellikle şu beş hususa dikkat çekerek tedbir alınması gereklidir. Yazının uzun olması nedeniyle vakit bulamayanlara özetle bu maddeleri okumalarını öneririm. Zaten diğer hususlar bu maddelerin derinlemesine analizini yapmaktadır. 1. Hükümetimizin “Sıfır Atık Projesi” sahiplenerek başarı ile uyguladığı gibi “Duble Yollarımızda Sıfır Hata, En Az Kaza Projesi” ismiyle bir çalışma başlatması gerekiyor. 2. Duble yollarımızın inşasındaki çarpıklıklar ve tuzaklara dikkat çekilerek önlemler alınmalıdır. 3. Standartlara aykırı yol inşa ederek masum insanların ölmesine sebep olan inşaatçı firmaların dikkati çekilmelidir. 4. Kontrol ve güvenlik tedbirleri alması gereken emniyet görevlileri ve ilgili memurların işlerini daha itina ile yapması ve bu konuda ihmali görülenlerin cezalandırılması gereklidir. 5. Medyaya sürekli servis edilen kaza görüntüleriyle tek suçlunun sürücüler olduğu algısı yerleştirilmeye çalışılmaktadır. Oysa bu yönlendirme yanlıştır zira trafik suçlarına büyük oranda teknik yetersizlikler yol açmaktadır. İçişleri Bakanlığı’nın yaptığı açıklamaya göre, 2018 Kurban Bayramı tatilinin ilk 6 günündeki 87 can kaybının yaşandığı 69 ölümlü kazanın oluş türleri incelenmiş şu sonuçlar tespit edilmiştir: En fazla kazanın 27 ile tek taraflı yoldan çıkma, devrilme, savrulma, engelli cisme çarpma, 25 kazanın yandan çarpma, arkadan çarpma ve karşılıklı çarpışma, 17 kazanın ise yayaya çarpma şeklinde meydana geldiği görülmüştür. Bu istatistikten de anlaşılacağı üzere, trafik kazalarının en büyük nedenlerinden biri de standartlara uygun inşa edilmeyen duble yollardır. Ve araştırıldığında görülecektir ki, bu kazaların büyük çoğunluğu otoyollarda değil duble yollardan meydana geldiği anlaşılmaktadır.